Het bedrijf Parcls is in de Constantijn Huygensstraat een nieuwe service begonnen voor het brengen en afhalen van pakketjes. Bezorgers van alle pakketdiensten leveren bestellingen af bij het afhaalpunt en de geadresseerde kan het daar ophalen op de tijd die het hem uitkomt. Een fietskoerier kan het pakketje ook komen thuisbrengen.
“Het voordeel is dat wij pakketten aannemen van alle bezorgdiensten”, zegt Nienke Polk van de Amsterdamse start-up. Klanten hoeven dus niet voor het pakje van de ene webwinkel naar de Primera en voor het andere naar Albert Heijn of de stomerij die toevallig ook een afhaalpunt is.
Met de nieuwe service wil Parcls ook een bijdrage leveren aan de leefbaarheid van buurten. Busjes van pakketdiensten nemen namelijk steeds meer ruimte in op straten en stoepen. En minder bestellen via internet doen Amsterdammers niet. Eerder meer, zo stelt Nienke Polk.
Geld verdient het nieuwe bedrijf met de bezorgservice. Fietskoeriers kunnen vanaf € 3,95 een pakket bezorgen. Dan is het pakje binnen een uur in huis. Bezorging binnen een kwartier is ook mogelijk, maar kost iets meer.
Het bedrijf deelt het pand met Maass Meal station, een bedrijf in gezonde, biologische en lokaal geproduceerde producten. Zo kunnen klanten die na het werk een pakje komen halen, ook nog even een maaltijd meenemen.
Een andere combinatie van diensten is een service voor naburige winkels. Zo kan Parcls buiten openingstijden bestellingen aannemen. Een andere dienst is het frankeren en versturen van internetbestellingen. Dit voor winkels die naast een fysieke locatie ook een webshop hebben.
Eind dit jaar wil Parcls zeven vestigingen in Amsterdam hebben. Behalve in de Constantijn Huygensstraat zit er nu ook een locatie op de Ceintuurbaan in De Pijp.
Kijk hier hoe het werkt: www.parcls.com