De wereld om ons heen verandert in een razend tempo door digitalisering. Hoe bereid je je kind hier op voor? Bij Logiscool vinden wij het logisch om kinderen vanaf jonge leeftijd te leren programmeren/coderen. Op 4, 5 en 6 november zijn er in West gratis demo-lessen.
Waarom is coderen zinvol voor kinderen?
Naast de technische vaardigheden die een kind leert, ontwikkelen kinderen skills als creativiteit, communicatie en worden zij weerbaar. Ze leren om te gaan met het maken van fouten.
Hoe weten we dit bij Logiscool?
De oprichter van Logiscool Amsterdam spreekt uit eigen ervaring. Zij begon op 12-jarige leeftijd met programmeren, gevolgd door lessen op de middelbare school, universiteit en de laatste 16 jaar als IT-professional.
Wat is coderen?
Coderen of programmeren is hoe we communiceren met computers. De code vertelt een computer welke acties er genomen moeten worden. Wanneer je kan coderen, kun je dus computers vertellen wat ze moeten doen.
Kinderen zitten al zoveel achter schermpjes, waarom zou je ze nog meer tijd achter de computer zetten?
De meeste van de tijd die kinderen besteden achter schermpjes, zijn ze technologie aan het consumeren. Het bestuderen van de technologie zorgt ervoor dat hun relatie ermee verandert. Technologie is niet langer alleen maar een sociale bezigheid, maar ook een hele handige tool en skill.
Waarom is het noodzakelijk voor kinderen om te leren coderen?
Welk pad jouw kind ook kiest in de toekomst, ze krijgen altijd met technologie te maken.
Waarom Logiscool
We hebben een uitgebreid curriculum voor kinderen van 7 t/m 18 jaar. We zijn in 35 landen actief en hebben meer dan 170.000 studenten mogen verwelkomen.
GRATiS DEMO-LES
Wil jij jouw kind kennis laten maken met programmeren en een eigen game laten ontwikkelen? Schrijf je dan in voor een GRATIS demo-les op 4, 5 of 6 november
🕓 Duur 90 minuten
🚩 Amsterdam-West, Wichersstraat 138
💸 Gratis
⭐ Samen met leeftijdsgenootjes van 7 t/m 14 jaar (verdeeld in leeftijdsgroepen)
Inschrijven kan via: https://www.logiscool.com/nl/apply/open-days